Innenriks

Osloskolen: E-læringskurs mot vold og trusler slaktes av lærere

E-læringskurset som skulle lære ledere og ansatte i Osloskolen å takle vold og trusler på en bedre måte, har ikke hatt ønsket effekt, viser en fersk masteroppgave fra Høgskolen i Østfold.

Marie Bergli Fodstad (t.h.) har skrevet en masteroppgave som slår fast at Marte Gerhardsens e-læringsprogram mot vold og trusler i Oslo-skolen ikke fungerer.
Marie Bergli Fodstad (t.h.) har skrevet en masteroppgave som slår fast at Marte Gerhardsens e-læringsprogram mot vold og trusler i Oslo-skolen ikke fungerer.
Publisert Sist oppdatert

– E-læringskurset ble presentert som et viktig tiltak for å møte skolens økende utfordringer med utagerende elever som tyr til vold og trusler. Mine funn tyder dessverre på at det ikke har hatt ønsket effekt.

– Lærerne opplevde kursinnholdet som lite hensiktsmessig, og følte heller ikke at de fikk det de trengte i etterkant. Dette er jo et nedslående funn, sier Marie Bergli Fodstad, som har skrevet oppgaven og selv har jobbet som spesialpedagog i Osloskolen i 15 år.

Har ikke gitt større trygghet

Hei!
Du må ha eit aktivt abonnement for å lesa vidare.

2 måneder
20 kr

20,-

KJØP

Powered by Labrador CMS