Nyheter

Malkenes om skolen: – Vi har latt oss dominere av OECD i for stor grad

Samfunnsdebattanten og forskeren mener skolesystemet er bygget på anbefalingene fra Organisasjonen for økonomisk samarbeid og utvikling, og at det ender opp med å gjøre hverdagen vanskelig for lærerne.

Simon Malkenes
Lektor og forsker Simon Malkenes fullfører nå en doktorgradsavhandling om OECD sin påvirkning i norsk skole. Her fra 2018.
Publisert Sist oppdatert

– Jeg er enig i kritikken om at det som har skjedd de siste 25 årene er store endringer i skolen, der man har latt seg inspirere og dominere av OECD i stor grad.

Det sier Simon Malkenes, samfunnsdebattant og doktorgradsstipendiat ved NTNU, der han nå fullfører en avhandling om Organisasjonen for økonomisk samarbeid og utvikling (OECD) sin påvirkning på norsk skole. Malkenes har selv flere år bak seg som lærer i norsk skole.

Store dokumentasjonskrav

Hei!
Du må ha eit aktivt abonnement for å lesa vidare.

2 måneder
20 kr

20,-

KJØP

Powered by Labrador CMS