Innenriks
Lotteritilsynet ber Norsk Tipping kutte reklamekostnader
Lotteritilsynet har bedt Norsk Tipping om redusere markedsføringskostnadene sine med 60 millioner kroner.

Annonse
Få nyhetsbrev fra Dagsavisen. Meld deg på her!
Det kommer fram i et brev fra Lotteritilsynet som Kampanje har fått innsyn i.
Årsaken er at Lotteritilsynet mener Norsk Tipping ikke har justert ned omfanget av sine markedsføringsaktiviteter i tilstrekkelig grad etter kravene i pengespillforskriften.
Lotteritilsynet ber derfor Norsk Tipping redusere sin totale markedsføring som følge av bortfall av den ulovlige pengespillreklamen på TV, skriver tilsynet i brevet.
– Vi ønsker å svare Lotteritilsynet før vi kommenterer denne saken ytterligere, skriver kommunikasjonsrådgiver Roar Jødahl i Norsk Tipping i en SMS.