Verden

Labour er nødt til å nå ut til de unge – satser på Snapchat

Labour bruker fem ganger så mye på Snapchat som De konservative. Partiet er nødt til å få ut de unge velgerne om det skal ha noen sjanse i det britiske valget.

Labour-leder Jeremy Corbyn la fram et radikalt partiprogram torsdag, som han håper skal hanke inn nok velgere de siste ukene før valget. Partiet satser hardt på unge velgere gjennom en kampanje både på sosiale medier og ute i gatene.
Labour-leder Jeremy Corbyn la fram et radikalt partiprogram torsdag, som han håper skal hanke inn nok velgere de siste ukene før valget. Partiet satser hardt på unge velgere gjennom en kampanje både på sosiale medier og ute i gatene.
Publisert Sist oppdatert

Labour har bare knapt tre uker på å snu situasjonen dersom partiet skal bidra til å snyte statsminister Boris Johnson og hans konservative parti for rent flertall.

Alt tyder på at det blir avgjørende for partiet å nå ut til de yngste velgerne: Mens 40 prosent av unge velgere mellom 18 og 24 år stemte på Labour i valget for to og et halvt år siden, stemte kun 16 prosent i samme aldersgruppe på De konservative, ifølge YouGov.

– Labours skjebne avhenger av de unge, skriver Labour-aktivist og spaltist i The Guardian, Owen Jones.

Hei!
Du må ha eit aktivt abonnement for å lesa vidare.

2 måneder
20 kr

20,-

KJØP

Powered by Labrador CMS