Innenriks

– Gebyret må reverseres

Antallet saker har falt som en stein etter at det ble innført saksbehandlingsgebyr hos Forbrukertilsynet og Forbrukerklagenemnda 1. juli.

Forbrukertilsynet kan behandle klager som gjelder alt fra kjøp av hvitevarer og elektronikk, til bil, håndverktjenester, møbler og klær og sko.
Forbrukertilsynet kan behandle klager som gjelder alt fra kjøp av hvitevarer og elektronikk, til bil, håndverktjenester, møbler og klær og sko.
Publisert Sist oppdatert

– Fra 1. til og med 14. juli 2023 mottok vi 395 meklingssaker og 23 saker til Forbrukerklageutvalget, opplyser Bente Øverli, fungerende direktør i Forbrukertilsynet, til Dagsavisen.

– Fra 1. til og med 14. juli 2024 har vi mottatt 241 meklingssaker og 5 saker til Forbrukerklageutvalget, fortsetter Øverli.

Det er regjeringen som har bestemt at forbrukere som er misfornøyd med en vare eller tjeneste de har kjøpt, nå må punge ut hvis de vil klage saken inn for de to nevnte instansene.

Hei!
Du må ha eit aktivt abonnement for å lesa vidare.

2 måneder
20 kr

20,-

KJØP

Powered by Labrador CMS