Sport
FBKs sponsorstunt ga over 300.000 kroner i klubbkassa
For andre år på rad har byens elitelag i håndball auksjonert bort samtlige spillere inn mot seriestart – og knuste totalsummen fra i fjor.
Årets «Kjøp meg»-kampanje sørget for 305.000 kroner i FBK-kassa, over 60.000 mer enn fjorårets auksjon.
Fredrikstad Ballklubb
– Vi var litt spente i forkant med tanke på at det fortsatt er koronatid, og hvilken innvirkning det ville ha, så vi er strålende fornøyde med resultatet, fastslår FBK-styreleder Monique Blystad.
Etter suksessen med samme stunt i 2019, kjørte klubben en ny «Kjøp meg»-kampanje på tampen av årets sesongoppkjøring. Kampanjen går ut på at lokalt næringsliv og privatpersoner kan legge inn bud for å bli personlig sponsor til hver og en av spillerne – samt hovedtrener Eirik Haugdal, assistenttrener Magnus Andersen og lagleder Thomas Bråthen.
Les også: Tripper i startblokkene (Demokraten+)
2 måneder
20 kr
20,-
KJØP