Innenriks
– Behov for 1.000 sykkelmekanikere
Det går mot bedre tider for syklistene i Norge, ikke minst eierne av om lag en halv million elsykler.
Elsyklene blir stadig mer avanserte. Denne elsykkelen – Motosacoche Type-A, ble presentert under «Geneva International Motor Show» i februar i år. Den har en elektrisk motor på 1.000 watt, noe som omtales som den kraftigste tilgjengelige elmotoren for en elsykkel, av produsenten.
Martian Trezzini
Fra og med 1. august i år er nemlig sykkelmekaniker et eget fag i utdanningsprogrammet teknologi og industrifag i videregående skole.
I dag risikerer de som eier elsykler å måtte vente lenge før de får reparert og vedlikeholdt dem.
– Fra rundt påsketider og tida fram mot midten av juni, kan det være spesielt lange ventelister. Jeg har hørt om ventetider på et par-tre uker og enda lengre, sier Trond Evald Hansen, administrerende direktør i Norsk Sportsbransjeforening.
2 måneder
20 kr
20,-
KJØP