Innenriks

– Behov for 1.000 sykkelmekanikere

Det går mot bedre tider for syklistene i Norge, ikke minst eierne av om lag en halv million elsykler.

Elsyklene blir stadig mer avanserte. Denne elsykkelen – Motosacoche Type-A, ble presentert under «Geneva International Motor Show» i februar i år. Den har en elektrisk motor på 1.000 watt, noe som omtales som den kraftigste tilgjengelige elmotoren for en elsykkel, av produsenten.
Elsyklene blir stadig mer avanserte. Denne elsykkelen – Motosacoche Type-A, ble presentert under «Geneva International Motor Show» i februar i år. Den har en elektrisk motor på 1.000 watt, noe som omtales som den kraftigste tilgjengelige elmotoren for en elsykkel, av produsenten.
Publisert Sist oppdatert

Fra og med 1. august i år er nemlig sykkelmekaniker et eget fag i utdanningsprogrammet teknologi og industrifag i videregående skole.

I dag risikerer de som eier elsykler å måtte vente lenge før de får reparert og vedlikeholdt dem.

– Fra rundt påsketider og tida fram mot midten av juni, kan det være spesielt lange ventelister. Jeg har hørt om ventetider på et par-tre uker og enda lengre, sier Trond Evald Hansen, administrerende direktør i Norsk Sportsbransjeforening.

Hei!
Du må ha eit aktivt abonnement for å lesa vidare.

2 måneder
20 kr

20,-

KJØP

Powered by Labrador CMS