Kultur
Les alt om Bylarm og se bildene her
Jonas Benyoub ble Årets stjerneskudd, men svært mange artister gjorde stor lykke under årets Bylarm. Se bildene og hva Dagsavisen har skrevet om Bylarm 2022 her.

Få nyhetsbrev fra Dagsavisen. Meld deg på her!
Bylarm 2022 bød på en rekke nye talenter, og mange kan kalle seg vinnere etter tre kvelder på Oslos klubber. Les alle sakene vi har skrevet under stor bildekarusell her:
Jonas Benyoub med Karpe
Jonas Benyoub spilte sin andre og siste konsert på sentrum Scene lørdag kveld, og fikk drahjelp av både karpes Chirag og Magdi og Yosef fra Madcon. Et nær fullpakket lokale med fans sørget for mye kjærlighet i retning stjerneskuddet fra Ellingsrud. Les om suksessen her.
Bo Milli
Bo Milli, eller Emilie Østebø, var blant artistene Dagsavsisen anbefalte før Bylarm. På konserten på Revolver leverte hun og bandet et energisk og finstemt sett med gitardrevet pop som fikk det lille kjellerlokalet til å koke.



Bylarm gikk i svart med Witch Club Satan og Utflod

Nyskapende black metal og hardcore fikk vist seg fram for alvor under Bylarm 2022. Blant de som spesielt utmerket seg var Utflod, et bergensbasert band med Oda Førde Braanaas på vokal, høyt og lavt både stemmemessig og fysisk under konserten på Krøsset torsdag. Med et sett bestående av både nye låter og fra EP-en Undergang ble det et gjennombrudd for et større publikum.

Gjennombrudd ble det også for Witch Club Satan, trioen som begynte som et teaterprosjekt og som et par uker etter Bylarm-konserten skal fylle Black Box Teater med det teatret selv kaller en nyfeministisk svartmetall-forestilling i fire akter. Bandet består av Nikoline Spjelkavik på gitar, Victoria Røising på bass og Johanna Holt Kleive på trommer. Konserten på Kafé Hærværk var både en performance og en konsert, hvor avkledd energi, mørke og hedenske symboler, feministisk konfrontasjon, blod, liksminke og mye inspirasjon fra såvel heksetradisjonene til den skitneste og tidligste norske svartmetallen kompenserte for de de kort tid etter banddannelsen mangler av musikalsk virtuositet. Det låter som en vegg, og uttrykket er formidabelt og fascinerende, men om en konsert som dette er en forlengelse av teaterkonseptet eller om det vil vise seg å bli motsatt, er ikke godt å si.