Kultur

– Hun lever av å være reklameplakat

Forfatter og samfunnsdebattant Maria Kjos Fonn kaller debatten rundt den svært medieprofilerte bloggeren Sophie Elise Isachsen for «misforstått feminisme».

Forfatter Maria Kjos Fonn kritiserer Sophie Elise Isaksen for å drive med misforstått feminisme: – Det er dumt at hun ikke er sitt ansvar mer bevisst når det kommer til promotering av skjønnhets­inngrep, sier forfatteren. FOTO: MIMSY MØLLER
Publisert Sist oppdatert

– Som mange andre «influencere» markedsfører Sophie Elise et svært høyt forbruk og ekstremt fokus på utseende. Samtidig profilerer hun seg på feminisme, miljøvern og dyrevern. Dette fører fører til en voldsom dobbeltkommunikasjon, fordi hun lever av å være en reklameplakat som oppfordrer til høyt forbruk og kapitalisering på kvinners usikkerhet.

Det sier forfatter og samfunnsdebattant Maria Kjos Fonn, som vakte mye oppsikt med fjorårets roman «Kinderwhore» og bidragene til de feministiske essaysamlingene «Ulyd» og «Det skjer nå».

I en Facebook-post mandag, reagerer hun på at bloggeren Sophie Elise Isachsen får mye oppmerksomhet i media. Hun kaller det hele for en «misforstått feminisme».

Hei!
Du må ha eit aktivt abonnement for å lesa vidare.

2 måneder
20 kr

20,-

KJØP

Powered by Labrador CMS