Kultur

«Girls of Oslo»: Årets influenservaksine

Fire berømte influensere bretter ut om Insta-livene sine i «Girls of Oslo», enda en dokusåpe som bare de trenger.

I november er det klar for dokureality-serien «Girls of Oslo». Fra venstre Anniken Jørgensen, Isabel Raad, Sophie Elise og Nora Haukland. Foto: Foto: Espen Solli / Prime Video / NTB
Amazon Prime Video frir til norske abonnenter med Girls of Oslo», enda en serie om influenserne som tjener seg søkkrike på å reklamere for andres produkter. Fra venstre Anniken Annijor Jørgensen, Isabel Raad, Sophie Elise og Nora Haukland. Foto: Foto: Espen Solli / Prime Video / NTB
Publisert Sist oppdatert

– Hva er det jeg bidrar med i denne verden, spør Nora Haukland seg i ett øyeblikk av selvrefleksjon i «Girls of Oslo» på Amazon Prime Video. Vel, denne serien gir et slags svar.

«Girls of Oslo» handler om fire influensere – visstnok de fire største i landet her, som for første gang møtes i samme TV-serie. Flere av dem har vært med i mye annen reality før, fra «Bloggerne» til «Paradise Hotel» over en årrekke, og bygget opp imponerende lønnsomme virksomheter basert på å pushe seg selv og andres produkter. Serien er enda en plattform for de vandrende reklameplakatene, enda en mulighet til å promotere seg og sitt.

Det var Nora Haukland som holdt den berømte posen med det hvite pulveret på det mye omtalte Insta-bildet som venninna Sophie Elise la ut i februar. Kritikken som fulgte Nora Hauklands var «første mediestorm», og kostet Sophie Elise Isachsen podkast-plattformen på NRK. De er venner likevel, selv om begge kjente det på pungen da de mistet mye «samarbeid» og måtte drive mye «brannslukking» denne våren.

Hei!
Du må ha eit aktivt abonnement for å lesa vidare.

2 måneder
20 kr

20,-

KJØP

Powered by Labrador CMS